Ceritera Hidup Saya Disini uke!!! lau anda tidak BERMINAT sila tekan " X "

Thursday, March 8, 2012

pengalaman hari ini

as salam anda!!ok pengalaman arini sgt mencabar,terpaksa bersengkang mata demi KAU.urgghh tekanan ktowg 1 umah nie taw.kisah yer bermula begini :

2.16 am :: ade org call aku 2 kali,tp x angkat memandangkan mate aku yg sngt mengantuk nie.dlm hati aku,kalo 3 kali org ni cal,baru aku angkat.hee bukan nak selfish,tp kadang2 org mangacau.tu yang malas.
(5minit kemudian) :: shira n ika ketuk pntu,bukak lampu n masuk blik aku.agak terkejut sbb jarang dorg masuk blik aku pg2 an..

*rupanye2 org yg cal aku n shira adalah org yg same,ngn nada confused n cemas,shira btaw yg KAW sakit.fuishh berdebar jantung mak seketika* kisah yer agak rumit, di pndekkan cerita kitorg terpksa pegi umah rini n ezra (si caller td tu r). x taw nak wat pe,dlm fikiran aku nak cal hafez (membe kelas lar an), kot lar dy taw nak wat pe.tp memndgkan da pg,so batlkan niat..dgn sbb xnak kacau dy.tbe2 trgat kat syahmi (mmbe kelas gak),memndgkan kami agak berkawan baik,so mgkin dy paham lau aku cal dy pg2..dial2 tp sgt menghampakan *this is the voice mail bla bla bla*..idea cyra --> ce cal ana (farhana sha'roni),dy mcm kuat jer..kot lar tetibe KAW nak cedera an ktowg,ana ade blh slow talk ke ape ke..ok cdangan dtrima.dial2 tut tut tut 3kali no answer.myb da tdo kot an.its ok lar kawn..

10 minit berlalu :: kami ambil kputusan tuk terus je g rumah ezra.siap2 n terus gerak *jalan kaki tau,bukan guling2*..masalah timbul apbila da smpai kat kawsn rumah,tp ktowg xtaw which 1 umah dorg.owhh masalah2..nak xnak,kenalar cari 1 per 1..fuishh.

5 minit kemudian :: yeayy da jmpa rumah.masuk je dlm,mcm2 cerita yg keluar..rupa2 yer KAW xmakan ubat,tu yg wat masalah kat umah org len.aiittt da bape kali pesan,sile makan ubat setiap hari..tp xnak dgr ckap.nasib bek pakcik bawah umah tu x penggal kepala KAW pakai parang dy.kalo x,kitowg sume yg kena.huh. *sebel deh lor*

3.00 pagi :: setelah perbncgan dlakukan,kami sebulat  suara nak bawak KAW g hspital.tp masalh skg ialah TRANSPORT xda.alamak nak cal sapa nie..hah zulasyraf 1 1 yer harapan kami..org yg palng cool n sgt mudah mudah n mudah  utk memberi pertolongan tp alamak xda no fon kaw plak..adoyai..cal hafez utk mta no zul,kesian gak sbb dgr suara dy da tdo..sory r aku gngu kau pepagi nie.

proceed ngn plan b,nak cal ambulans..tp xblh gak sbb bukan emergncy case sgt.nasb bek trgat mila..yeayy bantuan dterima.fuishh lega bile mila ade.then ktowg pon mule an prjalanan ke hospital seberang jaya tp pihak hspital transit ktowg ke hospital bukit mertajam.ngn keadn yg agak mngantuk+penat aku drve je lar..nasib bek td x langgar lori,kalo x ngn kami 4 org dlm kete tu masuk hospital terus..alhamdulilah segala yer dpermudahkan.

rawatan dberi n KAW nampak da ok skit..nak bebel2 pon da malam,so esok aku ceramah kat KAW ok..sile tunggu hari esok.huh 

#nak balik tp lapa.so singgah beli makan smbil tgk bola.MU lawan ATHLETIC tp malngyer kalah 3-2..sgt mnghampakan.but its ok lar.GGMU#

6.00 pagi ::*smpai je umah makan+on9+update blog..ok da azan subuh,sile tunaikan kewajipan anda kpd mereka yg berkenaan.pasni nak tido,jap g ade kls pg.huh dpt tdo kejap pon jd r.siyes ngantuk giler*

No comments:

Post a Comment

drop here!!